لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: ۱۹ شاخص هاي بهاي عمده فروشي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، شاخص بهاي عمده فروشي را محاسبه و به صورت ماهانه منتشر مي كند. شاخص بهاي عمده فروشي كالا در ايران، يكي از انواع شاخصهاي قيمت است كه به عنوان ابزاري براي سنجش تغييرات متغيرهاي اقتصادي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين شاخص، قيمت كالاها را در سطح عمده فروشي نشان مي دهد. طبقه بندي گروههاي اصلي براي مجاسبه شاخص قيمت عمده فروشي كالاها- همانند ديگر شاخصهاي قيمت- از فرمولي استفاده مي كنند كه در بيشتر كشورها رايج است و آن را فرمول شاخص قيمت لاسپيرز مي نامند. كه معمولاً هر ۵ سال يك بار، يا اگر واقعه مهم اقتصادي رخ دهد، زودتر از ۵ سال تعيين مي شود و بر مبناي عدد ۱۰۰ اعلام مي گردد. در ايران، آخرين سال پايه براي محاسبه شاخص بهاي عمده فروشي، سال ۱۳۶۹ انتخاب شده است. در اين سال، جمعاً ۴۳۲ قلم كالا كه در اقتصاد كشور اهميت زيادي داشته و مورد داد و ستد قرار ميگرفت، در سه گروه عمده، به شرح زير، انتخاب گرديده است. ارزش هر يك از سه گروه فوق در سال …
با برچسب: 12, بهای, دانلود مقاله کامل درباره شاخص های بهای عمده فروشی 12 ص, شاخص, صشاخص, عمده, فروشی, های
ارسال در : علوم انسانی
ارسال در : علوم انسانی