چکیده دهه آینده دهه ارزش آفرینی از خالل سرمایه فکری برای سازمان ها و کشورها است.به همین جهت موضوع سرمایه فکری از مباحث مهم و پراهمیت در سنجش سرمایه های یک جامعه یا سازمان اجتماعی به شمار می رود. شمار زیادی از سازمان ها با نیاز روزافزون به داشتن خالقیت،مزیت رقابتی و انعطاف پذیری متهورانه روبرو هستند.نظام بانکی نیز که در اقتصاد مبتنی بر بازار یکی از اجزای مهم اقتصاد هر کشور است، مسئولیت بسیار سنگینی در بازارهای پولی و مالی کشور دارد، از این امر مستثنی نیست. بانک های امروزی برای رقابت در محیط پر تالطم امروز ناچار از توجه ویژه به کیفیت خدمات قابل ارائه خود هستند. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سرمایه فکری و کیفیت خدمات در بانکهای تجاری دولتی شهر زنجان انجام گردید. این پژوهش از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی _ همبستگی است، جامعه آماری این پژوهش کارکنان و مشتریان بانکهای تجاری دولتی شهر زنجان می باشد. نمونه گیری با روش طبقه ای با تخصیص متناسب بوده و ۷۶۸ نفر انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری اطالعات پرسشنامه بوده که اعتبار و پایایی آن به روش علمی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج پژوه …