خلاقيت و نوآوري تعريف، مفاهيم و مديريت آن ۴۴ صفحه چكيدهاين مقاله به تشريح مفاهيم و مباني خلاقيت و نوآوري ميپردازد. تعاريف مختلفي از خلاقيت ارائه ميشوند و از ديدگاه روانشناسي و سازماني مورد بررسي قرار مي گيرند. سپس موضوع نوآوري و ارتباط آن با خلاقيت شرح داده ميشود. ارتباط خلاقيت و نوآوري، تأثير ساختار بر نوآوري، تأثير فرهنگ سازماني بر نوآوري، تأثير متغيرهاي منابع انساني بر نوآوري از ديگر مباحث اين بخش هستند. ويژگيهاي افراد خلاق، فرصتهاي خلاقيت، نقش و اهميت خلاقيت و نوآوري از جنبه فردي و سازماني، ويژگيهاي سازمانهاي خلاق، مديريت خلاقيت، تكنيكهاي توسعه خلاقيت گروهي شامل طوفان فكري، شش كلاه تفكر، گردش تخيلي، تفكر موازي و ارتباط اجباري از ديگر مطالب اين مقاله هستند. منبع : روزنامه همشهري، پنجشنبه ۲ تير ۱۳۸۴، سال سيزدهم، شماره ۳۷۳۰، صفحه ۱۰ كليدواژه : 1- مقدمه با پيشرفت روز افزون دانش و تكنولوژي و جريان گسترده اطلاعات، امروزه جامعه ما نيازمند آموزش مهارتهايي است كه با كمك آن بتواند همگام با توسعه علم …
با برچسب: ارتباط اجب, افراد خلاق, تفکر موازی, تکنیک های خلاقیت, خلاقیت, سازمان های خلاق, شش کلاه تفکر, طوفان فکری, مدیریت خلاقیت, نوآوری, گردش تخیلی
ارسال در : علوم انسانی
ارسال در : علوم انسانی