هدف تحقیق حاضر، بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی و مهارتهایکارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی بود که بهصورت میدانی اجرا شد. جامعۀ آماری، دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تهران (۸۴۳n=) بودند. تعداد نمونۀ آماری براساس فرمول کوکران ۲۶۵ نفر بهدست آمد. نحوۀ نمونهگیری بهصورت طبقهای تصادفی بود. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامۀ هوش هیجانی نوکاه و آهیازو (۲۰۰۹) و پرسشنامۀ مهارتهایکارآفرینی بیچ (۲۰۰۷) بود. روایی پرسشنامهها را یازده نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تأیید کردند. پایایی درونی هر دو پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ، بهترتیب ۸۲۱/۰ و ۷۹۴/۰ بهدست آمد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی )آزمون K-S، ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون چندگانۀ گامبهگام) استفاده شد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد که بین هوش هیجانی و مهارتهای کارآفرینی دانشجویان، همبستگی م …