مديريت فایل Word و قابل ویرایش میباشد ۴۲صفحه مقدمه : موضوع بخش نخست اين تحقيق از وظايف يا اصول مديريت بحث مىكند. در مبحث وظايف مديريت، مستقيماً از انسان بحث نمىشود، بلكه از امورى بحث مىشود كه وظيفه مدير است؛ مانند برنامهريزى و كنترل برنامهها، سازماندهى و بودجه بندى. البته از مباحث مديريت، تحت عنوان «رفتار سازمانى» مطرح است كه موضوعاتى همچون انگيزش، رهبرى و قدرت در آن مطرح مىشود؛ – وظايف مديريت چيست؟ مقدمه: مكاتب مديريت، شامل دورانهاى زير مىشود: الف. دوران قبل از مديريت علمى ب. دوران مديريتهاى كلاسيك ج. مكتب روابط انسانى د. تركيبى از ب و ج. دانش مديريت و فن اداره، مانند هر انديشه ديگر، در حال تطور و تكامل است. در دوران پيش از مديريتهاى علمى، مديريتها به شكل فطرى و بدون فرمولهاى مدون و مبين بود؛ مانند واحدهاى تجارى در زمان چينيان و روميان كه داراى يك نوع بينش مديريتى ساده بودند. با ظهور فردريك تيلور، دوران مديريت علمى آغاز شد، كه به پدر مديريت علمى معروف …