بخش اول:برنامه ریزی آموزشی و درسی ۱-۱ -نیازهای آموزشی ۱-۲ -نیازهای آموزشی و طراحی دوره ۱-۳ – روشهای شناسایی نیازهای آموزشی ۱-۴ – مراحل شناسایی نیازها بخش دوم:بکارگیری مواد آموزشی ۱-۱ -تعریف اهداف آموزشی ۱-۲ – انواع اهداف آموزشی ۱-۳ – حیطه های یادگیری ۱-۴ – ارتباط حیطه های سه گانه با یکدیگر بخش سوم:اجرای دوره آموزشی تعریف برنامه ریزی ۱-۱ – تعریف آموزش ۱-۲ – تعریف برنامه آموزشی ۱-۳ – روشهای مختلف تهیه برنامه آموزشی ۱-۴ – استاندارد مهارت و آموزش ۱-۵ – تهیه و تنظیم برنامه زمانبندی آموزشی براساس استاندارد آموزشی بخش چهارم:ارزشیابی و آزمون در آموزش ۱-۱ -تعریف طرح درس ۱-۲ – ضر ورت استفاده از طرح درس در امر آموزش ۱-۳ – مراحل تدوین تهیه و تدوین طرح درس ۱-۴ – آشنایی با اهداف آموزشی ۱-۵ – آشنایی با چارچوب تدوین طرح درس ۱-۶ – آشنایی با تهیه و تدوین محتوای درسی و اولویت بندی آنها در طرح درس ۱-۷ – انتخاب تکنیک تدریس از بین تکنیکهای مختلف تدریس ۱-۸ – تعیین مواد آموزشی مورد نیاز مقایسه پداگوژی، آندراگوژِی، سینرگوژی روش پداگوژی (Pedagogy) روش اندراگوژی (Andragogy) …