فرمت فایل:WORD(قابل ویرایش)تعداد ۱۱صحفه ايمن در شاسي خودروها : هنگامي مي توان خودرو را ايمن ناميد كه در موقع تصادف از قسمت جلو يا عقب در قسمت اتاق و سرنشينان آن كوچك ترين تغيير شكلي ايجاد نشود . براي رسيدن به اين خواسته آزمايش مختلفي در روي خودروها انجام مي شود و آن ه را با سرعت تقريبي ۵ كيلومتري به ساعت به مانع بتوني مي كوبند . نتيجه شكل بدنه خودرو را پس از صابت ضربه برروي بدنه آدامك داخل خودرو اندازه مي گيرند . آن قدر در طراحي بدنه خودرو تغيير شكل به وجود مي آورند كه ضربه پذيري دمانه آن به حداكثر برسد . سپرها ايمني خودروها : با نصب سپرهاي ايمني ضربه گير ، شدّت بر خورد بدنه خودرو با مانع ، ملايم شده از تأثير انتقال ضربه به اتاق و سرنشينان آن كاسته مي شود . نوعي سپر ايمني كه در شكل مشاهده مي شود ، داراي محفظه ي گاز ، محفظه ي روغن و سپر ضربه گير اضافي است در اين شكل ابتدا اصابت سپر به مانع ديده مي شود . در اين موقع . روغن از محفظه عقب به قسمت جلو عبور مي كند . به علّت كوچك بود مجاري انتقال روغن ، نيروي وارد شده بر سپر، با …