پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال ۱۹۹۹ برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین ۷ تا ۱۹ سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از ۱۲۰۰ دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اختلال یادگیری و ترویج درک واضحتر اختلال یادگیری همراه با مداخلات آموزشی مناسب بدست بدهد. این پرسشنامه در یک فرآیند دو مرحلهای استاندارد شده که بیش از یک سال به طول انجامیده است. مدل پردازش اطلاعات انتخاب شده برای CPI شامل ۶ حوزه عمومی از پردازش شناختی است که هر کدام بر اساس نظریههای پژوهشی یادگیری و شناخت می باشند. این شش حوزه شامل پردازش بینایی (۱۰ سوال)، پردازش شنوایی (۱۰ سوال)، پردازش متوالی/منطقی (۹ سوال)، پردازش مفهومی/انتزاعی (۱۰ سوال)، سرعت پردازش (۱۰ سوال) و توجه (۹ سوال) میباشد. این حوزههای گسترده پردازش به دلیل حمایت قوی تاریخی و تجربی به همراه …
با برچسب: CPI, آموزش, اختلال یادگیری, تشخیص افتراقی, دانش آموز, عصب شناختی, والدین, پ, پردازش بینایی, پردازش شناختی, پردازش شنوایی, پردازش متوالی, پرسشنامه, کروز
ارسال در : علوم انسانی
ارسال در : علوم انسانی