پرسشنامه پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی دارای ۴۳ سوال بوده و هدف آن سنجش میزان پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی از ابعاد مختلف (پرخاشگری کلامی – تهاجمی، پرخاشگری فیزیکی- تهاجمی، پرخاشگری رابطه ای و خشم تکانشی) می باشد. شیوه نمره دهی آن بر اساس طیف لیکرت پنج گزینه ای بوده. روایی و پایایی در پژوهش و.احدی و همکاران (۱۳۸۷) روایی و پایایی این پرسشنامه مورد آزمایش قرار گرفته است. برای بررسی روایی سازه از روش تحلیل عاملی بهره گرفته شد. تحلیل عاملی این مقیاس به کمک تجزیه به مؤلفه های اصلی و بعد ازچرخش واریماکس،چهار عامل پرخاشگری کلامی- تهاجمی، پرخاشگری فیزیکی- تهاجمی، پرخاشگری رابطه ای و خشم تکانشی را فراهم کرد که معرف روایی سازه مقیاس می باشد. برای بررسی پایایی این پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و میزان آن برای کل پرسشنامه برابر با ۹۸/۰ بدست امده که حاکی از پایایی خوب پرسشنامه است. …
با برچسب: تحلیل عاملی, پرخاشگری, پرسشنامه, پرسشنامه پرخاشگری, کودکان, کودکان پیش دبستانی
ارسال در : علوم پزشکی
ارسال در : علوم پزشکی