تعداد اسلاید : ۴۸۰ اسلاید ۱ ۲ فصل اول حسابداری شعب ۳ شرکتها جهت دستيابی به يک بازار گسترده فروش و منابع مالی جديد سرمايه در نقاط مختلف وبا حتی خارج از کشور اقدام به ايجاد شعبی می نمايد . ۴ شعبه : واحد تجاری يا بازرگانی است که دور از مرکز با اداره مرکزی قرار دارد وطبق دستورالعمل های صادره از سوی اداره مرکزی نسبت به انجام عمليات تجاری اقدام می نمايد. ۵ شعبه کليه وجوه دريافتی خود را به يک بانک شعبه واريز می نمايد و در زمانهای تعيين شده اين وجوه از محل تنخواه گردانی که در اختيار شعبه قرار دارد با ارسال سند هزينه از طرف اداره مرکزی احياء می شود . ۶ سيستم عمليات حسابداری شعب : ۱- حسابداری شعبی که کليه اسناد مالی و دفاتر حسابداری آنها در مرکز نگهداری می شود که اصطلاحا بدان شعب فاقد دفاتر مستقل گويند . ۷ ۲- حسابداری شعبی که کليه اسناد مالی و دفاتر حسابداری آنها به طور مجزا از دفتر مرکزی نگهداری می شود که اصطلاحا بدان شعب با دفاتر مستقل می گويند . ۳- شعبی که خارج از کشور تاسيس شده اند . ۸ شعب فاقد دفاتر مستقل ( سيستم متمرکز ): در مورد شعبی که فاقد دفاتر مستقل بوده و خودشان اطلاعات جداگانه ای …