لینک پرداخت و دانلود در “پایین مطلب” فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات ۲۵ تقسیم بندی ترمزها: ترمزها از ديد کلی به دو دسته اصطکاکی و الکتريکی تقسيم بندی می گردند. ترمزهای اصطکاکی از رايجترين ترمزها می باشد که امروزه در صنايع خودروسازی بکار گرفته می شوند و خود به دو دسته ديسکی و کاسه ای تقسيم بندی می گردند. هر کدام از اين ترمزها دارای مزايا و معايب خاص خود می باشند. ترمزهای کاسه ای معمولاً قوی تر از ترمزهای ديسکی عمل می کنند مخصوصاً اگر از نوع خود قفل کن باشند. به همين دليل در اکثر ماشين های سنگين از اين نوع استفاده می گردد. در عوض کنترل پذيری ترمزهای ديسکی به مراتب بهتر از ترمزهای کاسه ای می باشد چون نيروی وارده بر ديسک متناسب با نيروی وارده بر پدال می باشد و از اين رو کنترل ABS با این نوع ترمزها توصيه می گردد. ترمزهای ديسکی دارای انتقال حرارت بهتری از نوع کاسه ای می باشند همچنين در شرايط بارانی به دليل نيروی گريز از مرکز قابليت بهتری برای دفع آب دارند و ترمزگيری را مطمئن تر می سازند. و اما ترمزهای الکتريکی که شايد استفاده تجاری از آن در خودروها …
با برچسب: تحقیق درباره سیستم ترمز ABS, تحقیق درمورد سیستم ترمز ABS, مقاله سیستم ترمز ABS
ارسال در : عمومی و آزاد
ارسال در : عمومی و آزاد