چكيده: در اين مقاله ابتدا به خاستگاه و زمين ه هاي ظهور مفهوم تضمين كيفيت در قالب اشاره به گرايش اخير از برنام ه ريزي هاي خطي به سمت برنام هريز يهاي غيرخطي و كاربرد به جاي « فرآين د » تئوري پيچيدگي در مديريت و در نتيجه پ يدايش گرايش بيشتر به توجه به محصول نهايي، پرداخته شده است. مفهوم تضمين كيفيت، با ارائه تعابيري از كيفيت آموزشي و توجه به شك ل گيري پارادايم جديد آموزشي و پيرو آن پارادايم جديد در تضمين كيفيت كه باعث حركت از رتبه بندي ساده دانشگاهها به سمت ش كل گيري نظامي تحت عنوان تضمين كيفيت شد، مورد توجه قرار گرفته است. …
با برچسب: ارزشیابی آموزشی, اعتبار گذاری, بازبینی, برنامه ریزی تعاملی, تضمین کیفیت, محک زنی, پارادایم جدید یادگیری
ارسال در : علوم انسانی
ارسال در : علوم انسانی