لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: ۲۰۴ 1- مقدمه پس از جنگ جهاني دوم، صنعت راه آهن در اكثر نقاط دنيا با بي اقبالي روبرو شد. از دلايل عمده عدم رشد اين صنعت در سالهاي اوليه پس از جنگ رشد سريع صنايع اتومبيل سازي بود. در ايران نيز صنعت نوپاي راه آهن پس از شهريور ۱۳۲۰ با آهنگ رشد بسيار كندي مواجه شد. هر چند در دهه ۱۹۶۰ و پس از آن راه آهن در كشورهاي صنعتي با رشد تكنيك، تقاضا و قابليت رقابت با گونه هاي ديگر حمل و نقلي روبرو گرديد و توانست با تغيير در شكل اداره، بهره برداري و به گونه اي فعال و كارآ در امر جابجائي كالا و مسافر ايفاء نمايد. اما معهذا در ايران اين رشد بسيار بطئي بود. براي مثال در سالهاي بين ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ عليرغم شرايط خوب اقتصادي تنها ۶۰ كيلومتر بر طول راه راه آهن ايران افزوده شده و اين در حالي بود كه برتري قطار در حمل كالا در مسافتهاي طولاني و گستردگي كشور ما توجيه مناسبي براي رشد اين صنعت مي باشد. در برنامه پنج ساله اول جمهوري اسلامي رشد سالانه ۳/۱۲% در حمل بار و ۸% در جابجايي مسافر مدنظر بوده است اما در اولين سال برن …