فرمت فایل:(word) تعداد صفحات:۲۵ صفحه بخشی از متن : با توجه به شرايط فعلي جهان و پيشرفت چشمگير تكنولوژيهاي مختلف به خصوص تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات ممكن است چنين تصور شود كه تعليم و تربيت صرفاً ميبايست بطور خاص بر بكارگيري و تربيت كاربران براي استفاده مناسب از اين تكنولوژي تمركز كند اما صرف در اختيار داشتن و استفاده از اين تكنولوژي در دنياي تعليم و تربيت، راهگشاي انسان امروز و آينده نخواهد بود. در دنياي فعلي، موضوع اساسي، تربيت انسانهايي است كه خوب بيانديشند. امروزه فراگيران براي روبرو شدن با تحولات شگفتانگيز قرن بيستو يكم بايد به طور فزايندهاي مهارتهاي تفكر را براي تصميمگيري مناسب و حل مسائل پيچيده جامعه كسب كنند. بسياري از صاحبنظران مانند انيس، پول و ليپمن[۱] (به نقل از شعباني، ۱۳۸۲) بر اين باورند كه يكي از اهداف اساسي تعليم و تربيت بايد تربيت انسانهاي متفكر باشد. پول[۲] (۱۹۹۲) معتقد است كه تربيت انسانهاي صاحب انديشه و ذهن كاوشگر، بايد نخستين هدف و محصول نهايي تعليم و تربيت باشد. به عقيده ميرز (۱۳۷۴) در عصري كه …