چکیده : طرز تفکرموضوع بسیار مهمی است زیرا بر اساس آن « فلسفه زندگی» هرفردی ریخته می شود(شاملو ، ۱۳۸۵) . تفکر نهایت چاره جویی انسان است. کیفیت آینده ما تماما به کیفیت تفکر ما بستگی دارد این نکته هم در سطح فرد هم در سطح جامعه و هم در سطح دنیا مصداق دارد به طور کلی تفکر قابلیتی است که فرد بتواندبه وسیله آن مسئله ای راحل کندویاحقیقتی رادرک نماید شاخص ترین پایة شخصیت فرد,میل به اندیشیدن و توانایی فکر به صورت انتقادی است(جوادیان ،۱۳۸۳).هدف ازاین پژوهش رابطه تفکرانتقادی باعملکردتحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نوربوکان درسال تحصیلی۱۳۹۵-۱۳۹۴میباشد.جامعه آماری این پژوهش راکلیه دانشجویان دانشگاه پیام نورمرکزبوکان تشکیل داده اند.ازاین روبه روش نمونه گیری تصادفی تعداد۵۰نفرازدانشجویان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.به منظورجمع آوری داده هاازپرسشنامه تفکرانتقادی واتسون و گلیزر ومیانگین معدل دانشجویان به عنوان عملکردتحصیلی استفاده شد داده هاي جمع آوري شده، به دو شيوه توصيفي و استنباطي (ضريب همبستگي پيرسون،رگرسيون چند متغيره) تجزيه و تحليل شده اند . .نتایج حاصل ازیافته های پژوهش نشان داد …
با برچسب: بررسی رابطه تفکرانتقادی باعملکردتحصیلی دانشجویان, تفکرانتقادی, دانشجویان, عملکردتحصیلی
ارسال در : علوم انسانی
ارسال در : علوم انسانی